Cekker

Zablisztes, cukormentes piskóta

2016. április 27. 19:01 - mariannbog

Szerintem a piskóta az egyik olyan dolog, amiről sokaknak meggyőződése, hogy csak búza finomlisztből lesz az igazi. Már én is kezdtem elhinni (nem egy és nem kettő kukában landolt kísérlet után), de szerencsére kiderült, hogy nem így van. Egyetlen dolog a titka: a sikér! Ettől a fehérjétől lesz rugalmas, könnyed a tésztánk.

VIGYÁZAT! Gluténérzékenyek sajnos nem használhatják, hiszen a sikér és a glutén egy és ugyanaz... Rajtuk kívül azonban mindenki mást arra buzdítanék, hogy próbája ki :)

dscn0447.jpg
Hozzávalók:


6 ek zabpehelyliszt 

6 L-es tojás tojás nagyságtól függően

4 dkg Eritvia

1 tk étkezési szódabikarbóna

1 tk sikér

1 citrom reszelt héja

vanília

+lekvár vagy gyümölcs

 

Előkészületek:

  • A sütőt 180 °C-ra felmelegítjük.

 

(1) Válasszuk szét a tojásokat. 

(2) A sárgájához keverjük hozzá az édesítőt, a vaníliát és a citromhéjat.

(3) A zablisztet keverjük el a szódabikarbónával és a sikérrel.

(4) A tojásfehérjéhez hozzáadjuk a tojássárgájás-édesítős keveréket, és fokozatosan hozzászitáljuk a lisztet, amit óvatos mozdulatokkal belekeverünk (a nagyobb részecskéket amik nem mennek át a szitán, ne tegyük bele).

(5) Kivajazott vagy kisütőpapírozott tepsibe öntjük -ezen a ponton jöhet rá a gyümölcs ha ahhoz van kedved- és 10 percig 180 °C-on, majd 165 °C-on még kb. negyed óráig, tűpróbáig sütjük.

(+1) Én nem tettem hozzá gyümölcsöt, hanem miután kihűlt elvágtam ketté és lekvárt kentem a két lap közé.

Sütési hőmérséklet: 180 °C , 165 °C 

Tepsi mérete: kb 22x30 cm

Sütési idő: kb. 25 perc

Mennyiség: kb. 24 szelet 

Gyümölcs és lekvár nélkül:

Energia: 1 szelet kb. 45 kcal (24 szeletre vágva)

Fehérje: 2,8 g

Szénhidrát: 3,8 g

Zsír: 2 g

Egy üveg xillites baracklekvárral:

Energia: 1 szelet kb. 59 kcal (24 szeletre vágva)

Fehérje: 2,8 g

Szénhidrát: 8,4 g

Zsír: 2 g

cukormentes.jpg

tejmentes.jpg

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://cekkerblog.blog.hu/api/trackback/id/tr788630898

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

anyuli 2016.04.28. 19:24:21

Nagyon tetszik, kérdésem az lenne, hogy sikért hol lehet kapni? Köszönöm!

mariannbog 2016.04.28. 19:28:03

@anyuli: Szia! Bármelyik bioboltban pl.: multi-vitamin.hu/Termekek.html?keyword=b%C3%BAzasik%C3%A9r vagy www.biocity.hu/catalogsearch/result/?q=b%C3%BAzasik%C3%A9r . Próbáld ki, szerintem nagyon sokat dob a sütik állagán :) Ha van kedved, utána számolj be a tapasztalataidról, kíváncsi vagyok:) üdv: Mariann

anyuli 2016.04.28. 22:18:42

@mariannbog: Köszönöm szépen, ígérem beszámolok róla, hogy milyen lett a süti! Üdv: Gabi
süti beállítások módosítása